Ev Alırken Tapu İşlemleri Nasıl Yapılır?

 

Öncelikle tapu harcının ve emlak vergisi ödemesinin kim tarafından yapılacağı netleştirilmelidir. Emlakçı ödemesi ve tapu ile dosya, sigorta masrafları da hesaba katılmalıdır. Uygun olan banka araştırılmalı ve net kredi tutarı ve uygun vade tercihi de yapılmalıdır. Tapu fotokopisi dahil olmak üzere istenilmiş olan tüm evrak ile de bankaya başvurulmalıdır. Ödemenin de nasıl yapılacağı netleşmeli, banka hesabının üst transfer limiti kontrolden geçmelidir.

 

 Zorunlu Deprem Sigortası yani daha genel tabir ile DASK yaptırılmalı yahut geçerliliÄŸi kontrol edilmelidir. Konutun baÄŸlı olduÄŸu belediyeye gidip rayiç bedeli alınmalı ve emlak vergisi ödemesi yapılmalıdır. Bankadan ipotek evrakları alınmalı ve ipotek yetkilisinin bilgileri istenmelidir. Tapunun sahibi ya da tapunun vekili gerekli olan evraklar ile beraber tapu müdürlüğüne baÅŸvuruda bulunmalıdır. SMS olarak gelmiÅŸ olan randevu bilgilerine göre de harç ödemesi yapılmalıdır. Bankanın ipotek yetkilisine randevunun günü ve saati bildirilmelidir.

 

 Tapu Gününde Yapılacak Ä°ÅŸlemler

 

 Randevunun saatinde tapuda bütün alıcılar ve satıcılar yahut vekilleri, kimlik belgeleri ile hazırda olmalıdır. Okuması yazması olmayan alıcılar ya da satıcılar için ise akrabalık bağı bulunmayan iki ÅŸahit lazımdır. Ödenen harcın dekontları iÅŸlemi yapacak olan memura verilmelidir. Akit odasında satışın bütün evrakları, tüm alıcılar ve de satıcılar tarafından imzalanmalıdır. Kredi kullanılmış ise bankaya gidilip, kredi açılış evrakları imzalanmalıdır.

 

 Tapu Gününden Sonra Yapılacak Ä°ÅŸlemler

 

 Faturaların taşıma iÅŸlemleri için ilgili kurumlara gidilmelidir. Nüfus Müdürlüğüne gidilerek ikametgah taşınma iÅŸlemleri yapılmalıdır. Ä°lgili olan belediyeye emlak vergisi bildiriminde de bulunulmalıdır.

 

 Tapu Harcı ve Emlak Vergisi Ödemesini Yapacak KiÅŸi

 

 Tapu aÅŸamalarına baÅŸlamadan ve hatta fiyat pazarlığı sürecinde de bu tarz ödemeleri kimin yapacak olduÄŸunu netleÅŸtirmek, süreçte çeÅŸitli sorunlar çıkmaması bakımından önem taşır.

 GeçmiÅŸ yılların ve satışın yapılmış olduÄŸu yıldaki emlak vergisi ödemesini satıcı kendi yapar.

 Belediyede gidilerek rayiç bedel alınması için öncelikle içinde bulunulmuÅŸ olan yılın ya da varsa ödenmeyen geçmiÅŸ yıldaki emlak vergisi ödemelerinin yapılması gereklidir. Bu durumda, çoÄŸunlukla alınan hizmetlerin karşılığı olarak da belediyeye bir bedel ödemesi yapılır ve ödeme tapu sahibi adına çıkacağı için de bu ödemeyi satıcının yapıyor olması genel bir piyasa uygulaması olarak geçer.

 

 Tapu Harcı Ve Tapunun Döner Sermaye Bedeli Yarı Yarıya Ödenir

 

 Tapu harcının ve döner sermaye ödemesinin alıcının ve satıcının adına ayrı ayrı tahakkuku vardır. Yani tapu ödemeleri, mevzuatlar gereÄŸince alıcı ve satıcı yarı yarıya yapacaktır. Ãœlkemizde genel bir uygulama olarak bu ödemeler, alıcının sorumluluÄŸunda yapılır. Bundan dolayı tapu iÅŸlemlerine geçmeden önce de bu durumu konuÅŸup netleÅŸtirmek, iki taraf için de büyük bir öneme sahiptir.

 

 Belediyeden Rayiç Bedel Alınmalı ve Emlak Vergisinin Ödemesi Yapılmalı

 

 Tapuya gitmeden önce de konutun baÄŸlı olduÄŸu belediyeden rayiç bedel alınması gerekir. Bu süreçte alıcının yasal yetkisi bulunmadığı için belediyeye satıcının gitmesi daha uygundur.

 

Tüm hakları saklıdır. © 1996 Saat İnşaat ®