Emlakçı, günümüzde gayrimenkul sahibi olmak, kiralamak ya da
satmak isteyenlerin bu işlemleri kısa sürede ve en doğru şekilde
gerçekleştirmelerini sağlayan danışmandır. Gayrimenkul edinmek, kiralamak ya da
satmak titizlik isteyen bir süreçtir. Peki, bu süreci doğru yönetebilecek
emlakçı nasıl seçilir?
Â
 Emlakçı Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Â
 Emlak sektöründeki en büyük problem güvensizliktir. Bu problem
gayrimenkul işlemi yapacağınız bölgedeki kurumsal firmalarla ve alanında isim
yapmış emlakçılarla çalışarak çözülebilir. Çalışmak istediğiniz emlakçının
portföy trafiğine bakarak doğru fikirler edinilebilir. Bu şekilde alanında
yetkin profesyonel emlakçı seçilebilir.
Â
 Doğru Emlakçı Seçmek Neden Önemlidir?
Â
 Emlak alma, satma ya
da kiralama süreci doğru ve yeterli adımlar atılmazsa hem zaman hem de para
kaybettirebilir. Doğru fiyatlama yapılması, tanıtım ve reklam işleri, güvenilir
bir şekilde para akışı yapılması önemlidir. Doğru emlakçı bu işlemleri
titizlikle yaparak en kısa zamanda maksimum fayda elde edilmesini
sağlamaktadır. Emlakçı ile çalışılmaması ya da yanlış emlakçı seçimi ne yazık
ki ciddi maddi ve manevi kayıplara sebep olabilmektedir.
Â
 Emlakçıda Bulunması Gereken Özellikler Nelerdir?
Â
 *Sözleşme ile çalışırlar. Profesyonel emlakçılar sözleşme ile
çalışırlar. Sorumluluklarını aldıkları gayrimenkuller için gayrimenkul sahibi
ile sözleşme yaparlar. Sözleşme ile her iki tarafın (alıcı ve satıcı, kiralayan
ve kiracı) yasal haklarını güvence altına alır. Sözleşme yapılan mülk o
emlakçının sorumluluğundadır, birden çok emlakçı ile dağınık ve organize
olmayan şekilde çalışılmasını engeller, en doğru müşteri profiline en kısa
sürede ulaşılmasına imkan sağlar.
Â
 *Etik Değerleri Önemserler. Süreci şeffaf bir şekilde yönetirler.
Sözleşmelerinde maddi hükümlülükler ve haklar açıkça bellidir. Teklifleri
yazılı bir şekilde iletirler, yer gösterme belgeleri düzenlerler. İleride
yaşanması muhtemel aksaklıklar bu şekilde en aza indirilmiş olur.
Â
 *Alanında Bilgi ve Yetki Sahibidirler. Emlak sektöründe en iyi
hizmeti müşteriye ulaştırabilmek için gerekli eğitimleri almışlardır. Yetki
belgeleri vardır, meslek örgütünün parçasıdırlar. Çalıştıkları bölgelere
hakimdirler, piyasanın nabzını tutarlar. Reklam, pazarlamadan tapu teslimine
kadar her aşamada bulunurlar, potansiyel bürokratik problemleri zamanında
tespit eder çözmeye çalışırlar. Fiyat analizleri yaparlar, müşteri isteğine
göre aylık ya da haftalık raporlamalar yaparlar.
Â
 *Pazarlama stratejileri vardır. Mülkün durumuna göre en uygun
pazarlamayı yürütmek için birçok teknik kullanırlar. Bu pazarlama teknikleri
teknolojik imkanlarla çeşitlenir. Özellikle Son yıllarda ilan siteleri ve
sosyal medya (facebook, instagram, twitter vb.) bu teknolojiler arasında en
önemli pazarlama kanalı olmuştur. Sosyal medya hesapları bir emlakçının
kartvizitidir. İyi bir emlakçı çok iyi bir sosyal medya kullanıcısıdır.
Potansiyel alıcı ya da satıcılara bu şekilde çok kısa bir sürede ulaşabilir.
Â
 *İnsan Odaklı Çalışırlar. Müşterilerinin isteklerini ciddiye
alırlar. Müşteriye gerçekten uygun teklifler, seçenekler sunarlar.
Sorumluluklarını farkındadırlar. Amaçları o an ellerindeki portföylerden
herhangi birini müşteriye satmaya, kiralamaya çalışmak değil, en uygun olanını
bulmaktır.