Emlakçı Nasıl Seçilir?

 

Emlakçı, günümüzde gayrimenkul sahibi olmak, kiralamak ya da satmak isteyenlerin bu işlemleri kısa sürede ve en doğru şekilde gerçekleştirmelerini sağlayan danışmandır. Gayrimenkul edinmek, kiralamak ya da satmak titizlik isteyen bir süreçtir. Peki, bu süreci doğru yönetebilecek emlakçı nasıl seçilir?

 

 Emlakçı Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

 

 Emlak sektöründeki en büyük problem güvensizliktir. Bu problem gayrimenkul işlemi yapacağınız bölgedeki kurumsal firmalarla ve alanında isim yapmış emlakçılarla çalışarak çözülebilir. Çalışmak istediğiniz emlakçının portföy trafiğine bakarak doğru fikirler edinilebilir. Bu şekilde alanında yetkin profesyonel emlakçı seçilebilir.

 

 Doğru Emlakçı Seçmek Neden Önemlidir?

 

 Emlak alma, satma ya da kiralama süreci doğru ve yeterli adımlar atılmazsa hem zaman hem de para kaybettirebilir. Doğru fiyatlama yapılması, tanıtım ve reklam işleri, güvenilir bir şekilde para akışı yapılması önemlidir. Doğru emlakçı bu işlemleri titizlikle yaparak en kısa zamanda maksimum fayda elde edilmesini sağlamaktadır. Emlakçı ile çalışılmaması ya da yanlış emlakçı seçimi ne yazık ki ciddi maddi ve manevi kayıplara sebep olabilmektedir.

 

 Emlakçıda Bulunması Gereken Özellikler Nelerdir?

 

 *Sözleşme ile çalışırlar. Profesyonel emlakçılar sözleşme ile çalışırlar. Sorumluluklarını aldıkları gayrimenkuller için gayrimenkul sahibi ile sözleşme yaparlar. Sözleşme ile her iki tarafın (alıcı ve satıcı, kiralayan ve kiracı) yasal haklarını güvence altına alır. Sözleşme yapılan mülk o emlakçının sorumluluğundadır, birden çok emlakçı ile dağınık ve organize olmayan şekilde çalışılmasını engeller, en doğru müşteri profiline en kısa sürede ulaşılmasına imkan sağlar.

 

 *Etik Değerleri Önemserler. Süreci şeffaf bir şekilde yönetirler. Sözleşmelerinde maddi hükümlülükler ve haklar açıkça bellidir. Teklifleri yazılı bir şekilde iletirler, yer gösterme belgeleri düzenlerler. İleride yaşanması muhtemel aksaklıklar bu şekilde en aza indirilmiş olur.

 

 *Alanında Bilgi ve Yetki Sahibidirler. Emlak sektöründe en iyi hizmeti müşteriye ulaştırabilmek için gerekli eğitimleri almışlardır. Yetki belgeleri vardır, meslek örgütünün parçasıdırlar. Çalıştıkları bölgelere hakimdirler, piyasanın nabzını tutarlar. Reklam, pazarlamadan tapu teslimine kadar her aşamada bulunurlar, potansiyel bürokratik problemleri zamanında tespit eder çözmeye çalışırlar. Fiyat analizleri yaparlar, müşteri isteğine göre aylık ya da haftalık raporlamalar yaparlar.

 

 *Pazarlama stratejileri vardır. Mülkün durumuna göre en uygun pazarlamayı yürütmek için birçok teknik kullanırlar. Bu pazarlama teknikleri teknolojik imkanlarla çeşitlenir. Özellikle Son yıllarda ilan siteleri ve sosyal medya (facebook, instagram, twitter vb.) bu teknolojiler arasında en önemli pazarlama kanalı olmuştur. Sosyal medya hesapları bir emlakçının kartvizitidir. İyi bir emlakçı çok iyi bir sosyal medya kullanıcısıdır. Potansiyel alıcı ya da satıcılara bu şekilde çok kısa bir sürede ulaşabilir.

 

 *İnsan Odaklı Çalışırlar. Müşterilerinin isteklerini ciddiye alırlar. Müşteriye gerçekten uygun teklifler, seçenekler sunarlar. Sorumluluklarını farkındadırlar. Amaçları o an ellerindeki portföylerden herhangi birini müşteriye satmaya, kiralamaya çalışmak değil, en uygun olanını bulmaktır.

 

Tüm hakları saklıdır. © 1996 Saat İnşaat ®